حمل بار آسان

ساخت وبلاگ

حمل بار آسان

هر فرد در طول زندگی خود در برخی مواقع مجبور به حمل بار خواهد شد، این بار می‌تواند کیسه‌های خرید باشد که شما در بیشتر مواقع مجبور به حمل آنها خواهید شد. اگر به طریقی درست اجسام برداشته شوند و جابجا شوند زیانی به بدن وارد نمی‌کنند، اما در بیشتر مواقع حمل بار به گونه‌ای انجام می‌شود که باعث وارد آمدن فشار به قسمت‌های مختلف بدن می‌شود مانند زانوها، دست‌ها و ستون مهره‌های کمر از این فشار وارد شده در امان نخواهند بود. برای حمل بار آسان می‌توانید از وسایلی که برای این کار ساخته شده‌اند استفاده کنید تا محافظت بیشتری از بدن خود داشته باشید.
در ستون مهره‌ها و در بین هر مهره غضروف‌هایی هستند که باعث تحرک ستون مهره‌ها می‌شوند. این غضروف‌ها در کودکی با داشتن مقدار آب بیشتر این امکان را فراهم می‌کنند که بدن انعطاف بیشتری داشته باشد و به مرور زمان و با افزایش سن مقدار آب موجود در غضروف‌ها کم شده و از انعطاف آنها کاسته می‌شود. به خاطر وجود نداشتن هیچ سرخرگی در غضروف‌ها، نمی‌توانند هیچ آبی را از طریق رگ‌ها جذب کنند. برای رطوبت رسانی به آنها باید جریان خون را در اطراف آنها زیاد کنیم که این کار با انجام فعالیت بدنی امکان پذیر خواهد بود. با انجام ورزش، عضلات قوی‌تر شده و قدرت بیشتری خواهند داشت و می‌توانند بهتر از ستون مهره‌ها محافظت کنند و از طرف دیگر با شدت گرفتن جریان خون در بدن و انتقال مایعات به غضروف‌ها باعث بهبود عملکرد آنها خواهد شد.

علت کمر درد

اگر به ستون مهره‌ها فشار زیاد و به طرز نا‌مناسب وارد شود این فشار به دیسک‌هایی که در بین مهره‌ها قرار دارند و از جنس غضروف هستند وارد می‌شوند. در صورتی که بطور مرتب این فشار به آنها وارد شود، البته به صورت نا‌مناسب، دیسک‌های بین مهره‌ها تغییر شکل داده و از حالت اولیه خود خارج می‌شوند. با این تغییر شکل طرز قرار گرفتن مهره‌ها تغییر پیدا می‌کنند و از حالت طبیعی خود خارج می‌شوند، در اکثر مواقع دیسک مهره‌ها در هنگام تغییر شکل دادن هم از سمت بیرون و هم در داخل که عصب از آنجا عبور می‌کند متورم شده و به نخاع فشار وارد می‌کند که این فشار باعث احساس درد در آن نقطه و یا در بخش‌های زیرین این اختلال خواهد شد. از طرف دیگر مهره‌ها هم که از حالت طبیعی خود خارج شده‌اند هم باعث وارد آمدن فشار به نخاع می‌شوند و درد را تشدید می‌کنند.
در زمانی که حمل بار را با دست انجام می‌دهیم این فشار به مهره‌های گردن وارد می‌شود و ایجاد اختلال می‌کند و در پی آن دست درد شروع می‌شود که درد دست در خیلی از مواقع مربوط به اختلال در ستون مهره‌ها در قسمت گردن می‌باشد. افرادی که کمر درد دارند باید مراقب حرکات کمر خود باشند، اگر در مراحل اولیه، با رعایت کردن اصول از کمر خود مراقبت کنید دیسک کمر به حالت طبیعی خود برگشته و با کم شدن فشار از روی عصب نخاع، کمر درد بهبود پیدا می‌کند ولی اگر باز هم رعایت نشود تخریب همیشگی خواهد بود.

نکاتی که باید در هنگام بلند کردن و حمل بار به آنها توجه کنید

ممکن است حتی بخواهید کیسه‌های نسبتا سبکی را از زمین بلند کنید باز هم باید طبق اصول این کار را انجام دهید. هیچگاه برای بلند کردن اجسام، کمر خود را خم نکنید، با این کار تمام وزن بار را عضلات کمر و ستون مهره‌ها باید تحمل کنند و برای کسانی که کمر درد دارند باعث وارد آمدن فشار به کمر و دیسک کمر آنها خواهد شد. حتما زانوهای خود را خم کنید و با قرار دادن کمر در حالت صاف اقدام به بلند کردن بار کنید. برای اینکه بتوانید کمر خود را صاف نگه دارید می‌توانید در هنگام بلند کردن بار به جلو نگاه کنید. با استفاده از دستگیره حمل بار می‌توانید چندین کیسه را فقط با گرفتن یک دستگیره حمل کنید که این کار باعث قرار گرفتن پنچه و مچ دست در حالت صحیح خواهد شد.
از طرف دیگر حمل بار در مسافت‌های طولانی باید بگونه‌ای باشد که بعد از طی کردن مسیر کوتاه حتما استراحت کنید تا فشار زیاد به کمر وارد نشود و فرصت استراحت داشته باشد.

...
نویسنده : عابد بازدید : 97 تاريخ : چهارشنبه 23 آبان 1397 ساعت: 15:38